Rettspraksis fra domstolene de siste årene har vist at det kreves mer fra arbeidsgiver enn før for å oppfylle de lovpålagte pliktene om oppfølging og tilrettelegging av ansatte i sykefravær.
Foto: Green Chameleon, Unsplash
Oppfølging og tilrettelegging ved sykefravær
I dette webinaret lærer du hvordan sykefravær bør håndteres og hvilke krav det stilles til arbeidsgiver om tilrettelegging på arbeidsplassen.
Publisert: 26.06.2020
-
Oppdatert: 06.05.2021
Kursinnhold
Oppfølging av den ansatte
Dialogmøte og oppfølgingsplan
Tilretteleggingstiltak og mulighetene arbeidsgiver har
Når har man tilrettelagt nok?
Bruk av arbeidsgivers styringsrett overfor sykemeldte arbeidstakere
Krav til arbeidstakers medvirkning
Det er bindende påmelding og kursavgiften er ikke refunderbar. Det tas forbehold om nok antall påmeldte for at kurset avholdes
Kursholder
Kjetil Mogard Bergem
Advokat Kjetil Mogård Bergem jobber som HR-sjef i Eramet i Kvinesdal. Har har tidligere jobbet i Deloitte Advokatfirma hvor han bistod arbeidsgivere med ansettelser, oppsigelser, spørsmål om ansattes rettigheter og saker om sykefravær. I tillegg til solid faglig kompetanse, har Kjetil et engasjement og forståelse for det frivillige Norge som gjør at seminarene hans oppleves både engasjerende og relevante.