Oppfølging og tilrettelegging ved sykefravær
Foto: Green Chameleon, Unsplash

Oppfølging og tilrettelegging ved sykefravær

I dette webinaret lærer du hvordan sykefravær bør håndteres og hvilke krav det stilles til arbeidsgiver om tilrettelegging på arbeidsplassen.

Kurs
Publisert: 26.06.2020 - Oppdatert: 06.05.2021

Nøkkelinformasjon

Sted

Webinar. Pris: kr.890

Tid

Tirsdag 17. november

09:00-11:00

Legg til i kalender

Kursavgift

Meld deg på her

Frist: Mandag 16. november

Rettspraksis fra domstolene de siste årene har vist at det kreves mer fra arbeidsgiver enn før for å oppfylle de lovpålagte pliktene om oppfølging og tilrettelegging av ansatte i sykefravær.

Kursinnhold

Oppfølging av den ansatte

Dialogmøte og oppfølgingsplan

Tilretteleggingstiltak og mulighetene arbeidsgiver har

Når har man tilrettelagt nok?

Bruk av arbeidsgivers styringsrett overfor sykemeldte arbeidstakere

Krav til arbeidstakers medvirkning

Det er bindende påmelding og kursavgiften er ikke refunderbar. Det tas forbehold om nok antall påmeldte for at kurset avholdes

Jeg ønsker å bli kontaktet

Har du spørsmål rundt vårt kurstilbud? Send inn skjemaet og vi kontakter deg så snart vi har anledning!

Ja takk, jeg vil gjerne motta:

Kursholder

Kjetil Mogård Bergem

Kjetil Mogard Bergem

Advokat Kjetil Mogård Bergem jobber som HR-sjef i Eramet i Kvinesdal. Har har tidligere jobbet i Deloitte Advokatfirma hvor han bistod arbeidsgivere med ansettelser, oppsigelser, spørsmål om ansattes rettigheter og saker om sykefravær. I tillegg til solid faglig kompetanse, har Kjetil et engasjement og forståelse for det frivillige Norge som gjør at seminarene hans oppleves både engasjerende og relevante.

Kontakt

Marta Dortea Lian

Marta Dortea Lian

Rådgiver marked / Salgskontakt, Kurs og kompetanse
971 85 412 Epost ikon