Opptak fra FundraisingFredag 4. desember 2020
Se opptak
Som fundraisere forholder vi oss til en skala som går fra høy til lav «push» av givere. Gateverving, dør-til-dør aksjoner og telemarketing er eksempler på aksjoner med relativt høy push. Mange lykkes godt med disse kanalene, og kan vise til gode resultater.
Samtidig kjennetegnes høy-push kanalene ofte med lite lojale givere og stort frafall. Derfor vil vi på dette webinaret fokusere helt på den andre enden av «push-skalaen», nemlig Årskvitteringen.
Hvordan gjør vi denne «tekniske utsendelsen» til noen mer enn et juridisk skattedokument? Hvordan re-designer vi denne utsendelsen, så den blir til en «motor» som stille og rolig drar inn svært trofaste givere - nesten uten noen ekstra kostnad?
Solfrid Bøe er en av de store innsamlingsprofilene i Norge. Som ansvarlig for privat innsamling for Redningsselskapet forvalter hun innsamlingsarbeidet til en av våre mest tradisjonsrike - og også innovative - frivillige organisasjoner. I samtale med Marius Hammer forteller Solfrid hvordan de lykkes med å verve faste givere gjennom årskvitteringen.
Å si takk er helt grunnleggende i innsamlingsarbeidet, også i årskvitteringen. Det styrker relasjonen, bekrefter giveren, og skaper giverglede. Vår senior fundraiser Charlotte Dyhr gir deg gode takke-eksempler, både on- og offline.
Årskvitteringen er en glimrende anledning til å verve fastgivere, på en enkel og billig måte. Du bør forvente en ganske lav responsprosent - en de som blir med er normalt svært lojale. Leder i Knif Fundraising, Marius Hammer, gir her noen konkrete tips til hvordan du kan verve fastgivere gjennom årskvitteringen.
Eksklusivt til deltakerne på FundraisingFredag vil vi presentere vår nye konsept som starter i 2021. En måte å øke din egen fundraisingkompetanse - samtidig som du øker gaveinntektene til din organisasjon. Konseptet blir lansert bredt i etterkant - men det er du som deltaker som får vite det først. Presentasjon ved Charlotte Dyhr og Marius Hammer.