Frode Stubhaug Klem og Bente Christensen i Sparebanken Sør er glade for at Knif-kundene er fornøyde med banken. Foto: Susanne Hulda Tollerød, Sparebanken Sør

Høy tilfredshet blant Knif-kunder i Sparebanken Sør

Årets EPSI-undersøkelse, en uavhengig bransjeundersøkelse, viser at både bedriftskunder og ansatte i medlems-organisasjonene er svært fornøyd med Sparebanken Sør og Knif-avtalen.
Publisert: 22.05.2024 - Oppdatert: 02.06.2024

Dedikerte kundeteam 

– Sparebanken Sør har egne kundeteam for Knif-medlemmer, både for privatkunder og bedriftskunder. Dermed har de over mange år bygd opp en dyp innsikt og kunnskap og Knif-markedet, noe som gjør at de forstår kundene på en bedre måte enn andre banker, sier Karl Gunnar Opdal, daglig leder i Knif Innkjøp.

Organisasjonskundene i Knif har ofte en annen forretningsmodell enn andre bedrifter. Derfor er det ikke alltid rett frem å etablere et kundeforhold, ifølge Opdal.

Rådgivere som bryr seg

Knif-kundene har høy kundetilfredshet og lojalitet til Sparebanken Sør, og scorer langt over bransjesnittet når det gjelder tilfredshet med rådgivernes evne til å forstå deres behov.

– Disse tingene henger sammen. Du ringer til rådgiveren din hvis du har problemer. Relasjonen er sterk. Sparebanken Sør markedsfører seg som relasjonsbanken - noe jeg opplever at det er substans i, forteller Opdal.

Dette sier Knif-kunder om banken

  • Hyggelige folk, de kjenner oss og bryr seg, og forsøker alltid å yte god service
  • Knif-avtalen gjør at de kjenner oss som organisasjon bedre
  • Kundenærheten, og det å kunne ringe og få hjelp med utfordringer og spørsmål
  • Enkel og god nettbank, gode integrasjonsmuligheter mot regnskapssystemer.
  • Personlig service og kontakt. Kontaktpersonen kjenner meg og bedriften igjen når jeg tar kontakt
  • Gode lånebetingelser

Kundesvar fra Epsi-undersøkelsen

Gøy å jobbe med Knif-kundene

– Vi syntes det er utrolig gøy å jobbe med våre Knif-kunder, og er stolte av de gode kundeopplevelsene vi klarer å skape, sier Bente Sørensen, leder for teamet som jobber med kundeforholdet til ansatte.

Samarbeidet mellom Knif Innkjøp og Sparebanken Sør har gått i snart 30 år.

– Avtalen skal være god for alle parter, både for banken, Knif Innkjøp og ikke minst for kundene. Et godt samspill i mange år har gitt god vekst og tilstrømming av nye kunder til banken, og viser at vi har lyktes godt med dette, sier Frode Stubhaug Klem, leder for teamet som jobber med kundeforholdet til medlemsbedriftene.

Om Knif-avtalen

Sparebanken Sør tilbyr gode priser og personlig rådgiver til ansatte i Knif Innkjøp sine medlemsorganisasjoner og bedriftskunder over hele Norge.

Kontakt Knif Innkjøp

Karl Gunnar Opdal, Knif Innkjøp

Daglig leder
95 23 58 18 | | opdal@knifinnkjop.no

Frode Stubhaug Klem, Sparebanken Sør

40 44 77 25 | | frode.s.klem@sor.no