Dybdeintervjuer
I 35 år har EPSI Rating Group studert kunders og publikums erfaringer med private og offentlige virksomheter i Norden. Derfor har Knif Innkjøp bedt nettopp dette selskapet å gjennomføre undersøkelsen blant medlemmene, og i månedsskiftet januar-februar i år foretok EPSI dybdeintervjuer med 197 representanter for ulike Knif-medlemmer.
– Vi vet at de som viser oss lojalitet og tillit, blir værende hos oss. Samtidig som dette i seg selv er gledelig, er lojalitet fra dagens medlemmer det beste utgangspunktet for å rekruttere nye medlemmer og vokse videre, sier Karl Gunnar Opdal.
«…den direkte kontakten…»
Vårt ansvar å holde medlemmene oppdatert
Undersøkelsen viser at medlemmer som velger å benytte mange av Knifs innkjøpsavtaler er de mest tilfredse.
– Dette er motiverende, sier Opdal. – For vi vet at medlemmer som kun benytter én, to eller tre av innkjøpsavtalene våre har så mye mer å tjene på å slutte seg til flere av tilbudene vi har forhandlet fram. Med innkjøpsavtalene våre kan de både redusere kostnader og forenkle innkjøpsprosessene.
Hvorfor kjenner ikke medlemmene vilkårene i avtalene bedre?
¬– Dette er vårt ansvar, vi i Knif Innkjøp må bli enda bedre til å nå ut med informasjon som oppleves relevant.
Tilgjengelighet og personlig kontakt
De som svarer i undersøkelsen, formidler at den direkte kontakten og oppfølgingen fra de ansatte i Knif Innkjøp er viktig for dem. – Dette er ingen overraskelse. Medlemmene våre har lenge visst at tilgjengelighet og personlig kontakt har stor betydning, sier Opdal.
Samtidig merker han seg at EPSI i sin rapport råder Knif Innkjøp til å utnytte denne styrken enda mer enn i dag. – Det rådet skal vi følge, sier Opdal.
Han har også notert seg at en del medlemmer etterspør enklere – mer tilgjengelige – digitale søkemuligheter for å få innsikt i de innkjøpsavtalene de ikke kjenner.
«…avgjørende for medlemmene våre…»
Stigende bærekraftindeks
Fra 2022 til 2023 har Knif Innkjøps resultater på EPSIs bærekraftindeks løftet seg.
– Dette er heldigvis også avgjørende for medlemmene våre. Derfor skal vi la indeks-forbedringen fungere som motivasjon til ytterligere løft på dette området også, avslutter daglig leder Karl Gunnar Opdal.
Kontakt Knif Innkjøp
Relevante lenker