Program 6. november 2020
Hvordan tar vi julekampanjen fra å være en enkelt DM, til en bred innsamlingskampanje hvor vi samler inn gaver i alle kanaler, on- og offline.
Du får se konkrete eksempler på hvordan én kampanje kan re-designes til å bli en cross media kampanje, som du kan implementere i din organisasjon.
I tillegg til å arbeide med kampanjestruktur får du konkrete eksempler på hvordan du med enkle grep skriver giveren inn i historien og slik motiverer til flere gaver.
AGENDA:
- Inspirasjon - Verdens største dugnad, i alle kanaler Vibecke Østby er mangeårig leder av noe av det fineste vi sammen eier: NRK TV-aksjonen. I samtale med Marius Hammer forteller hun om hvordan aksjonen bruker alle kanaler for å få ut budskapet sitt - og om hvordan det var å for første gang å lage bøsseaksjon UTEN fysiske bøsser(!)
- Input - Få flere gaver på årets julekampanje
Hvordan tar vi kampanjen fra å være en enkelt DM, til en bred innsamlingskampanje hvor vi samler inn gaver i alle kanaler, on- og offline? Vi vil gi deg konkrete tips som du kan bruke til å øke inntektene allerede i årets julekampanje. Ved Charlotte Dyhr, senior fundraiser i Knif Fundraising. - Input – Du kjenner kanskje Roi, men har du møtt hans bror, Ipu?
Analyse og resultatmåling er avgjørende for å evaluere effekten av kampanjer. Men hva skal vi måle? Responsprosent, gjennomsnittsgave og ROI er kjente begreper for mange. I denne bolken får du innsikt i hva IPU er, og hvordan du enkelt kan bruke den til å måle flere faktorer i ett enkelt og tydelig tall. Ved Marius Hammer, leder i Knif Fundraising.