Ressurser for fundraisere

Viser 10 av 41
Se på meg, du.

Se på meg, du.

Bli kjent med giveren din. Lag en persona.
Rådgivning
Overskriftene sier ikke nok: Kraften i å VITE

Overskriftene sier ikke nok: Kraften i å VITE

VI har en tendens til å se på det store tallet. På overskriften, på summen som kom inn. Men – som fundraiser er jeg ikke primært opptatt av resultatet, men av å FORSTÅ hvorfor vi fikk det resultatet.
Rådgivning
Hvorfor engasjere en 16-åring?

Hvorfor engasjere en 16-åring?

16 åringen har ikke særlig med penger. Ikke er de kjent for å være særlig trofaste mot organisasjoner heller. Og er de egentlig interessert i noe annet enn telefonene sine?
Rådgivning
KI: Du skal ikke lyve - men hva er SANT?

KI: Du skal ikke lyve - men hva er SANT?

Som fundraisere har det åpnet seg en ny dør av muligheter, ved bruk av KI. Plutselig er begrensninger og kostnader borte, og vi kan lage sanger, bilder, tekster og filmer med noen få tastetrykk.
Rådgivning
Hva skjer med givergleden i tunge tider?

Hva skjer med givergleden i tunge tider?

Er du bekymret for å miste gaveinntekter nå som folk flest har dårligere råd og nyhetene rapporterer om krise etter krise?
Rådgivning
Fundraising: Fire spørsmål topplederen bør stille teamet sitt

Fundraising: Fire spørsmål topplederen bør stille teamet sitt

Kjære toppleder. Vi har noe å lære av Erna, Jonas og Olaug. Og McDonalds.
Del 3: Retorikk i fundraising - Fakta-feller for fundraisere

Del 3: Retorikk i fundraising - Fakta-feller for fundraisere

Fakta er en viktig ingrediens i fundraising - kommunikasjon. Men du må passe deg for fakta-fellene!
Del 2: Retorikk i fundraising - Å skape tillit

Del 2: Retorikk i fundraising - Å skape tillit

Hvordan kan god retorikk øke gaveinntektene i din organisasjon? Kan oldtidens Aristoteles gi noen råd?
Del 1: Retorikk i fundraising – Hvorfor er det viktig?

Del 1: Retorikk i fundraising – Hvorfor er det viktig?

Advarsel: Dette er så 300 før Kristus! Eller?
URGENCY: Hvorfor skal leseren din gi NÅ?

URGENCY: Hvorfor skal leseren din gi NÅ?

Som fundraiser snakker du til mennesker som ønsker å gjøre en forskjell. Men det er ikke sikkert de har tenkt til å gjøre det akkurat nå. Og i morgen har de kanskje brukt pengene på noe annet.